Sunday, April 8, 2007

Неверландын эрэлд

Finding Neverland

2004 оны 11 сард нээлтээ хийсэн

Найруулагч: Mark Foster

Дvрvvдэд: Johnny Depp, Kate Winslet, Julie Christie, Dustin Hoffman

Тєрєл: Драма

Yргэлжлэх хугацаа: 1 цаг 46 минут.


Шагнал: Academy Award 2004.



Peter Pan-ы vлгэрийг ихэнх хvмvvс мэддэг байх гэж бодож байна. Yлгэрийн орны сахилгагvй ханхvv. Хvvхдvvдийн сайн найз, хурдан шалмаг хєдєлгєєнтэй, єє тэгээд хамгийн гол нь агаарт дvvлэн нисэж чаддаг. Энэ vлгэр л гэхэд єєрєє гайхамшигтай зохиол билээ. Дэлхийн сонгодог зохиолуудын нэг болж чадсан энэхvv vлгэрийг хэн, хэрхэн яаж зохиосон тухай энэ кинонд єгvvлдэг.
.
Би vнэндээ киноны талаар мэдлэг маруухан нэгэн л дээ. Кино шvvмжлэх, хооронд нь харьцуулалт, дvгнэлт хийх тvвшингийн хvн бол би яавч биш. Гэхдээ энэ кино миний vзсэн бvх кинонууд дундаас маш том сэтгэгдэл vлдээсэн хэдхээн кинонуудын нэгэнд зvй ёсоор тооцогдох бvтээл билээ. Кинонд оролцон тоглож байгаа жvжигчид болгон єєрийнхєє дvрийг гайхамшигтай амилуулж чадсан бvтээл болсон гэж боддог. Кино vзээд дуусахад єєр ертєнцєд очоод ирсэн мэт, сэтгэл дvvрэн, хангалуун таашаал авсан байхыг би хvсдэг бєгєєд энэ кино надад чухам тэр таашаалыг эдлvvлж чадсан бvтээл билээ.
.
Кино бvхэлдээ зохиолч J. M. Barrie (Johhny Depp) хэмээх хvний тухай, тэр хvн хэрхэн яаж Peter Pan хэмээх гайхамшигтай vлгэр бичсэн тухай єгvvлдэг. Зохиолчийн ер бусын авъяас чадвар, уран сэтгэмж зэргийг vзvvлэхээс гадна, гэр бvлийн амьдралын зєрчил гэх зэргийг vзvvлнэ. Barrie-гийн ургуулан бодож буй хэсгийг vзэхэд тэр хэсэг нь зvгээр л дэлгэц дотроос амилаад миний эргэн тойронд гараад ирж буй мэт л сэтгэгдэл тєрvvлсэн билээ.
.
Би Johnny Depp-ийн тоглосон бараг бvх киног vзсэн гэж хэлэхэд худал хэлсэн болохгvй бєгєєд урд ємнє нь гэмт хэрэгтэн, мєрдєгч, эрэн сурвалжлагч, дээрэмчин, хайчин гарт гээд ихэвчилэн vл бvтэх, этгээд хvний дvрд тоглож байсныг бодолцож vзээд зохиолч хvний дvрд ийм чадварлаг тоглосныг нь биширсэн. Киног vзэж байхад тvvний дvрээс Johnny Depp-ийг биш, харин зохиолч J. M. Barrie-г дандаа харж байлаа.
.
Peter болон Michael нарыг дурдахгvй єнгєрж боломгvй. Энэ 2 жаалхvv гайхамшигт киноны доторх гайхамшиг болсон билээ. Магадгvй би Бритиш акцентанд дуртай болоод ч тэр юм уу, энэ 2 жаалын дvр надад маш гvнзгий сэтгэгдэл vлдээсэн гэж хэлж болно.
.
Киноны хєгжмийн тухай бичилгvй єнгєрвєл алдас болно байх. Yйл явдалтайгаа дэндvv сайн зохицож, наалдаж чадсан, vлгэрийн юм шиг уран тансаг, чих уруу зєєлнєєр урсан орох гайхамшигт аялгуу. Киноны хєгжмийг бичсэн Jan A.P. Kaczmarek гэдэг хvн энэ бvтээлээрээ 2004 оны Academy Award шагнал авсан гээд бодохоор ойлгомжтой байгаа байх аа.
.
Энэ киног vзээгvй яваа хvн цєєхєн байх гэж бодож байна. Хэрвээ vзээгvй байгаа бол ЗААВАЛ vзэхийг санал болгож байна. Магадгvй та цуглуулгандаа оруулах ёстой кинонуудын нэг нь ч байж болох.