Tuesday, March 13, 2007

Дуу, дурсамж хоёр

Дуутай холбоотой дурсамж хvн бvхэнд байдаг байх. Ямар нэг дуу сонсохоороо тэр дуунд дуртай байсан vеийн амьдрал нь санаанд нь ороод л. Надад бас ийм дуунууд бий. Хvний амьдралд мартаж болшгvй єдрууд олон тохиолдох агаад тэднээс бусдыг нь хvн сэтгэлдээ дуугаар хадаж vлдээдэг болов уу гэж боддог юм.

Намайг бvvр бага байхад аав маань дээр vеийн Оросын кассет хийж тоглуулдаг нэг том хар хєгжимтэй байж билээ. Намайг унтах болохоор том чихэвч зvvлгэж байгаад Bee Gees-ийн дуунуудыг сонсгодог. Bee Gees-ийн уянгалаг дуунуудад бvvвэйлэгдээд унтдаг хvvхэд байлаа. Тухайн vеийн Соёл Эрдэнэ, Баян Монгол гэх зэргийн ланжгаруудын дууг сонсож єссєн хvvхэд байлаа.

Миний хамгийн анхны єєрийн эзэмшлийн цомог гэвэл Beatles - Help, Queen - Miracle гээд 2 цомог байна. 2-лаа кассетэн дээр байдаг байлаа. Би єєрєє тухайн vед моодонд орж байсан ориг Эрээний чихэвчний хєгжимтэй жаалхvv. Нєгєє 2-оо єдєржингєє эргvvлээд сонсчихдог байж билээ. Удалгvй цуглуулганд минь Snap хамтлагийн цомог нэмэгдсэнсэн.

Намайг 7-р ангид байхад миний хєгжимтэй танилцах явдалд нэг том эргэлт гарсан юм. Тэр нь юу вэ гэхээр тухайн vед дєнгєж шинээр нээгдэж байсан ЭЛБА дэлгvvрээс аав маань надад (надад гэсэн албан ёсны нэртэй боловч ...) систем хєгжим гээчийг авч єгсєн явдал байлаа. Нэг CD уншдаг, 2 кассет уншдаг, ФМ/АМ тунертэй, эквалайзэртай, модон хайрцаг бvхий колонкуудтай. Тухай vедээ хамгийн мундаг хєгжим л байлаа. Yvнээс хойш миний дуутай холбоотой дурсамжууд улам арвин болсон доо. Миний хєгжмийг мялааж манай нэг эгч надад Bee Gees - Greatest Hits CD бэлэглэж билээ. Би vхтлээ баярласан. Хар багын чихэвч зvvсээр унтдаг тэр vед эргээд ирэх шиг л болсон доо. Харин удалгvй нєгєє эгч маань, нєгєє CD-ээ эгчдээ эргvvлээд єгчих, хэрэг гараад байна. Оронд нь чамд Боржингоос 2 шинэ CD авч єгье гээд эргvvлээд авчихаж билээ. Гэхдээ би эгчтэйгээ хамт Боржин орсоон. Боржинг санаж байна уу? Одоогийн Их Монгол Паб байгаа зааланд хєгжмийн дэлгvvр байлаа шvv дээ. Яг л Hi-Fi шиг. Тэнд ороод би эгчээрээ 2 биш 3 CD авахуулж байж санаа амарсан юм даг. Тэр vед чинь Guns'n Roses ид шуугиулж байсан болохоор нь Guns'n Roses хамтлагийн Use Your Illusion 1,2 гэсэн double цомгийг авахуулаад, худалдагч нь намайг Panter сонсож vз хэмээн шахсанаар Pantera - Cowboys From Hell цомгийг бас авахуулчихаж билээ. Ингээд рок...

Дєнгєж шилжилтийн насан дээрээ яваа хvv металл мюзик сонсдог болчихвоо. Сvvлдээ нєгєєхдєє ороод, хєгжмєє чангалчаад дэвхцэж байвал хажуугаар юу ч болж байсан хамаагvй. Тэр vед л Хурд хамтлаг анхныхаа тоглолтыг Улсын Циркэд Хар Салхи нэртэйгээр хийж байлаа шvv дээ. Тэнд ч очиж дэвхцээд л...

ФМ 102.5-г дурдахгуй байхын аргагvй. Намайг хєгжимтэй болохтой зэрэгцээд шахуу ажиллаж эхэсэн радио станц байгаа юм. Нээх их шалитай цуглуулгагvй хvн чинь ФМ 102.5-р явж буй дуунуудыг сонсох дуртай байж билээ. Гэхдээ анхандаа тэднийх Носталгиа гээд дандаа хуучны дуунуудыг явуулдаг байсийм.

Удалгvй Хvvхдийн Ордонд хамт дугуйланд явдаг байсан нэг нєхрєєс болж MC Hammer, 2pac нартай танилцаж билээ. Эхэндээ ч ойлгоогvй дээ. Сvvлдээ харин нэлээн сайн ойлгосон шvv.

Миний vеийхэн бvгд л New Kids on the Block, MC Hammer, Take That нарыг сонсож єссєн байхаа даа. Please don't go girl гээд л амандаа аялчихсан, can't touch this гээд vглэчихсэн явдаг байсансан. Take That хамтлагийн Babe гэдэг дууг уу? Yнэхээр сайхан дvv шvv.

Би харин Хурд сонсож байгаад тухайн vед гарж ирж байсан Camerton, Номинталст зэрэг хамтлагийн шинэ давалгаанд цохиулалгvй єнгєрчихсєн хvvхэд. Yvндээ одоо ч харамсдаггvй. Гэхдээ миний хажууд суудаг охин надтай ярихдаа дандаа л Camerton-ы Болд гэдэг болчихоор нь тухайн vедээ л их уур хvрж байж билээ. Харин энэ 2-с арай ємнєхєн Байзда ах нь будаа болгодог байж билээ. Спортын тєв ордны Б зааланд концерт зохиогоол, бидний vеийхэн орох гэж алаан болоол. Охидууд шахуулаад бvvр уйлалдаж байсан гээд бодохоор ойлгомжтой. Тэнд л анхны флиртvvд болоод єнгєрсєн дєє. Би тэхдээ Байздаг сонсох дургvй байсийм. Зvгээр л vеийн охидыг єдєж чангаах гэж очдог байлаа.

Моторок гээд газар нээгдсэнээр клаб гээчтэй анх танилцаж байж билээ. Тухайн vеийн реп, электро, техно дуунууд яваад л, гоё гоё ах эгч нар бvжиглээд л. Мань мэт нь єєрсдийгєє их том хvн болцгоосон мэт бодоод л. Одоо харвал нэг муу сєєсийсєн банди тэнд сууж байсан даа.

Тэр vеэс хойш олон ч дуунд дуртай болсон доо. Бусдын л адил No Doubt - Don't Speak дууг нэг хэсэг сонссон. Гэхдээ бvvр тэгж єдєржин шєнєжин сонсоогvй ээ. Puff Daddy - I'll be missing you дууны vгийг цээжлээд дагаж vглэдэг болоод л. Michael Learns to Rock хамтлаг надад дуу гэдэг чинь хайр дурлалын тухай байж болдог гэдгийг мэдрvvлсэн дээ. Ємнє нь ихэнхдээ аянд нь, аялгуунд нь болж сонсдог байсан бол энэ хамтлагийн дууг vгэнд нь болж сонсдог болсон. Учир нь би тэр vед анх удаа crush болчихоод гvйж явсан юм...

1 comment:

Anonymous said...

chini ene duuni dursamj chini nadad mash ih taalagdla, barag l miniihtei yag adilhan um buh dursamjnuud mini serged bas setgel dogdlod yavchihla